;



Welcome Here

Kkaebsong ~ ㅋㅋㅋ

" I would rather wear hijab & spend my time with my cats than wasting my time for hours in the saloon "
Follow me here :)

We can chatting here


Dipersilakan untuk exchange link .Jgn lupa inform:)
No harsh words allow here
Giveaways & Post Entry




Hijrah : One Step Forward To Jannah}
Friday 11 April 2014 | 10:29 am | 5Comment


Salam 'alaik duhai blogger sekalian .Alhamdulillah ,sekali lagi diberi kesempatan untuk bernafas ,menikmati nikmat yang Allah SWT kurniakan pada hamba .Hari ini saya nak share a little bit story about me .Bukan tentang hobi ,makanan kegemaran or etc tapi tentang penghijrahan yang berlaku dalam diri saya .Saya berharap ramai yang akan terus menyokong saya setelah membaca entri yang tak seberapa ni 

  • Mac 2013 : Midnight
Pada malam tersebut ketika saya sedang sibuk scroll timeline di Facebook ,saya ada terbaca satu artikel .Kebiasaannya ,saya langsung tak berminat untuk baca mana-mana artikel yang di post di FB .Tapi tak tahu kenapa malam tersebut ,hati saya tergerak untuk membaca short artikel tentang seorang al-Hafiz termuda yang bernama Fatih Seferagic .Jadi ,saya teruskan membacanya .Pada waktu itulah ,saya mengalirkan air mata yang telah sekian lama tidak mengalir sebelum ini .Ya ,itulah air mata keinsafan .Hati saya sebak tatkala membaca artikel tersebut .Allah ,begitu mudah Allah membolak-balik hati hamba-Nya hingga hamba-Nya lupa tentang kewujudan Sang Pencipta yang tidak putus-putus mencurahkan kasih sayangnya 24 jam setiap masa .Tiada kata yang dapat diungkapkan .Hanya air mata yang menceritakan segala-galanya .Bak kata orang putih , "I'm speechless" .
  • Mac 2013 : Next Day until Today 
Akibat daripada hidayah yang Allah SWT kurniakan pada hamba ,hamba terus berniat untuk berubah ,berubah menjadi muslimah yang sejati .Step by step hamba lakukan .Bermula dengan mendengar ceramah-ceramah yang disampaikan oleh Fatih Seferagic .Setelah itu ,sedikit demi sedikit hamba menutup aurat hamba hingga hamba berjaya menutup aurat dengan betul .Sebelum ni hamba berhijab tetapi tidaklah menepati hukum Islam .Tudung jarang ,pakaian pula macam 'sarung nangka' .No wonder tiada orang yang pandang diri hamba ni .Hamba pun tidaklah memakai baju kurung atau jubah sepanjang masa kerana hamba masih tidak mampu untuk memilikinya .Hamba cuma berusaha untuk sentiasa pastikan pakaian hamba itu longgar dan menepati syarak .Sekarang ,hamba sangat gembira dan berharap akan sentiasa istiqamah dalam melaksanakan perintah Allah SWT



Indahnya Islam tetapi masih belum ramai yang merasainya .Jika kita berani untuk berhadapan dengan apa jua situasi ,kita pasti mampu istiqamah dalam perjuangan ini .Jangan takut ,segan ,gelisah ,risau dan khuatir jika tiada satu pun manusia yang menyokong dirimu untuk berubah kerana pada waktu itu ,Allah SWT sedang menguji kamu .Ingat ,jika kamu lulus dengan ujian pertama yang berikan padamu setelah kamu berhijrah ,maka mudahnya kamu merasai kenikmatan yang Allah telah kurniakan selama ini .Jika ada peluang ,kamu akan rasa manisnya iman seperti hamba telah rasa sebelum ini .

p/s : Oh yaa ,sewaktu hamba mulai berhijrah ,tiada seorang pun yang menyokong hamba melainkan Allah SWT .Keep calm and believe in Allah SWT 








Gomawo // Syukran